Arabistan, Tebuk-Hisma'da 26 Tâbiinin İsimlerinin Yer Aldığı Kaya Yazıtları Ve Tercümeleri










Arabistan, Tebuk-Hisma'da   26 Tâbiinin İsimlerinin Yer Aldığı Kaya Yazıtları Ve Tercümeleri


Bu çok çok değerli paylaşımlarından dolayı فريق الصحراء @AlsahraTeam 'a teşekkürü borç biliriz

شكراً جزيلاً للسيد فريق الصحراء @AlsahraTeam
لأجل تغريداته و مشاركاته و قراءته القيّمة للنقوش المبكرة

1-  Tâbiînden Ubeyd bin Yesâr Hazretlerine âit kaya yazıtı




انا عبيد بن يسار
اللهم اعزم على ر
شدي رب محمد
واوزعني ان ا
شكر لك ولولدىّ 
 كما ربيني صغيرا

Ben, Ubeyd bin Yesâr, Allahım! Muhammed’in Rabbi! Doğru yolda azim ve gayret nasib eyle. Sana şükretmeye ve ebeveynime/valideynime küçükken beni terbiye edip büyüttükleri gibi borcumu eda etmeme muktedir ve azimli kıl

2-  Muhammed bin Rifâa’ya âit kaya yazıtı

انا محمّد
بن رفعة

Ben Muhammed bin Rifâa

3-  Maan bin Abdillah’a âit kaya yazıtı

انا معن بن عبد الله اللهم

4-  İbn Buzeyl’e âit kaya yazıtı

انا بن بزيل ربّي الله

Ben İbn Buzeyl, Rabbim Allah’dır

5-  Amr bin Abdirrahman bin El-Esved’e âit kaya yazıtı


انا عمرو بن عبدالر
حمن بن الأ
سود  آمن

Ben Amr bin Abdirrahman bin El-Esved İman..(ettim?)

6-  Mus’ab bin Ali’ye âit kaya yazıtı


أنا مصعب
بن علي أسأل الله

Ben Mus’ab bin Ali, Allah’dan... diliyorum/niyaz ediyorum

7 - Ubeyd bin Nâfi’a âit kaya yazıtı

انا عبيد
بن نافع مولى عمارة
بن خزيمة

Ben, Umâre bin Huzeyme’nin azadlısı Ubeyd bin Nâfi’

8- Ebu Zeyd’e âit kaya yazıtı



انا ابو زيد اسئل الله الشكر

Ben Ebu Zeyd, Allah’dan şükrümü (eda edebilmeyi) diliyorum.

9 - Amr bin Râfi’a âit kaya yazıtı



أنا عمرو بن رافع

Ben Amr bin Râfi’ 

10-  Ömer bin Ebi Cüdeyr’e ait kaya yazıtı



انا عمر بن
ابي جدير
اوصي

Ben Ömer bin Ebî Cüdeyr... Vasiyyet ediyorum

11-  Abdullah bin Refî’a âit kaya yazıtı

انا عبد الله
 بن  رفيع  اخو
 ..ابي الخزر؟

Ben Abdullah bin Refî’, Ebu’l-Hazr (?)’ın kardeşi 

12-  Ebu Abdullah Said bin Ubeyd’e âit kaya yazıtı

أنا ابو عبدالله
 سعيد بن عبيد

13-  Hâris bin Ebî Serh’e âit kaya yazıtı

لحرث بن ابي سرح

Hâris bin Ebî Serh’i

14-  Abdullah bin Yezid’e âit kaya yazıtı



أنا عبدالله بن يزيد آمنت بالله

Ben, Abdullah bin Yezid. Allah’a İmân Ettim.

15 -Üseyyid’e âit kaya yazıtı

اللهم اغفر لأسيد

Allah’ım! Üseyyid’i mağfiret eyle/bağışla
Altında:

بسم الله الرحمن الرحيم

16-  Abdülmelik bin Ali’ye âit kaya yazıtı

اللهم غفر لعبدالملك ابن
علي رب العلمين
ولولديه

Allahım! Abdülmelik bin Ali’yi mağfiret eyle/bağışla ve ebeveynini de.

Not: Yazıt metnindeki Yâ’nın noktaları çok sonraki bir dönemde başka bir kimse tarafından ilave edilmiştir.

17 - Habib bin Ebî Habib’e âit kaya yazıtı

انا حبيب
بن ابي حبيب

Ben, Habib bin Ebî Habîb

18-  Habib Es-Sakafî’ye âit kaya yazıtı


أنا حبيب
الثقفي

Ben Habîb Es-Sakafî

19-  Ebban bin Said El-Ensârî’ye âit kaya yazıtı


انا ابان بن سعيد
الأنصري استغفر الله

Ben Ebban bin Said El-Ensâri, Allah’a istiğfar ediyorum. Bağışlanma diliyorum

20-  Osman bin Târık’a âit kaya yazıtı

ترحم الله على عثمن بن طرق

Allah, Osman bin Târık’a Rahmet Eylesin

21-  Abdurrahman bin ....’a âit kaya yazıtı

أنا عبدالرحمن بن 

Ben, Abdurrahman bin ...

22-  Ümmü’l-Esbağ’ın azadlısı Habib’e ait  kaya yazıtı

أنا حبيب مولى أم الأصبغ 

Ben Ümmü’l-Esbağ’ın azadlısı Habib

23-  Abdullah bin Huneys’e âit kaya yazıtı



انا عبدالله بن خنيس امنت
بالله ولا اشرك بالله شيئ

Ben Abdullah bin Huneys, Allah’a İman ettim ve Allah’a hiçbir şeyi şerik/ortak koşmam


Bu çok çok değerli paylaşımlarından dolayı فريق الصحراء @AlsahraTeam 'a teşekkürü borç biliriz


شكراً جزيلاً للسيد فريق الصحراء @AlsahraTeam
لأجل تغريداته و مشاركاته و قراءته القيّمة للنقوش المبكرة








Yorumlar

Popüler Yayınlar