Arabistan, Tebuk/Hisma Civarında Bazı Erken İslâmi Dönem Çok Önemli Kaya Yazıtları ve Tercümeleri. Yazıt Okuma ve Tercüme: Müfid Yüksel

 









Arabistan, Tebuk/Hisma Civarında Bazı Erken İslâmi Dönem Çok Önemli Kaya Yazıtları ve Tercümeleri. Yazıt Okuma ve Tercüme: Müfid Yüksel

 

Bu çok çok değerli paylaşımlarından dolayı dostumuz 

عبدالإله الفارس

@AbdulelahAlfars ‘a teşekkürü borç biliriz

 

شكراً جزيلاً للسيّد عبدالإله الفارس

@AbdulelahAlfars

لأجل تغريداته و مشاركاته القيّمة للنقوش الاسلامية المبكّرة

 

https://twitter.com/AbdulelahAlfars/status/1438266087553085444?s=20&t=lxHkGaQJbwt6hjiGdwiRMQ

 


 


Tâbiînden Ömer bin Asım bin Adiy’e âit kaya yazıtı

 

أنا عمر بن عا

صم ابن عدي اسئل

الله الجنة و اعوذ به من النار

 

Ben, Ömer bin Âsım bin Adiy, Allah’dan Cenneti diliyorum ve (Cehennem) ateşinden O’na sığınıyorum.

 

Adiy bin Said bin Eslem’e ait kaya yazıtı

 

أنا عدي بن سعيد بن اسلم

اسئل الله العافية في ا

لدنيا و الآخرة

 

Ben Adiy bin Said bin Eslem, Allah’dan Dünya ve Ahiret’de âfiyet diliyorum

 

Mus'ab bin Alî bin Abdirrahman bin Ebî Musâfi’e ait kaya yazıtı

 

أنا مصعب بن علي بن عبدالرحمن

بن ابي مسافع اسئل الله

الجنة و اعوذ به من النار

 

Ben, Mus’ab bin Ali bin Abdirrahman bin Ebî Musâfi’ , Allah’dan Cenneti diliyorum ve (Cehennem) ateşinden O’na sığınıyorum


Not:


Kaya yazıtını yazan Mus'ab bin Alî bin Abdirrahman; Ebu Musâfi' bin Ubeyd bin Hâlid El-Eş'arî'nin torununun oğlu olup, büyük dedesi Ebu Musâfi' bin Ubeyd El-Eş'arî Bedir Harbine Müşrik olarak katılmış. Muharebede Ashâb-ı Kirâmdan Ebu Ducâne (r.a) tarafından katledilmiştir.

 

Mus’ab bin Ali’ye ait Tebuk’te ikinci bir kaya yazıtı daha vardır:


https://mufity.blogspot.com/2021/06/arabistan-tebuk-hisma-nn-kuzeyinde.html

 

 

Huseyl bin Said bin Huseyl’e ait kaya yazıtı

 

أنا حسيل بن سعيد

بن حسيل اسئل الله

الجنة

 

Ben, Huseyl bin Said bin Huseyl, Allah’dan Cenneti diliyorum.

 

Kaya yazıtı sahibi Huseyl bin Said bin Huseyl muhtemelen Ashab-ı Kirâmdan Huseyl bin Hârice (Veya Nuveyre) El-Eşca’î’nin (R.A) torunudur. Huseyl El-Eşca’î için bakınız

 

http://www.sahaba.rasoolona.com/Sahaby/8171/%D8%AA%D9%81%D8%B5%D9%8A%D9%84-%D9%85%D8%A7-%D8%B0%D9%83%D8%B1-%D8%B9%D9%86%D9%87-%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%B1%D8%A8%D8%B9%D8%A9/%D8%AD%D8%B3%D9%84-%D8%A8%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D8%B4%D8%AC%D8%B9%D9%8A

 

Aşere-i Mübeşşere’den Hz. Abdurrahman bin Avf (r.a) ‘ın torunu El-Velîd bin İbrahim bin Abdirrahman bin Avf’a âit kaya yazıtı

 

أنا الوليد بن ابرهيم بن عبدالرحمن بن

عوف اسئل الله الجنة و أعوذ به من النار

 

Ben El-Velîd bin İbrahim bin Abdirrahman bin Avf, Allah’tan Cennet’i diliyorum. Ve (Cehennem) ateşinden O’na sığınıyorum

 





Süleyman bin Abdirrahman’a ait yazıt

 

أنا سليمن بن عبدالرحمن

Ben, Süleyman bin Abdirrahman

 

Kuleyb bin Abdirrahman’a ait kaya yazıtı

 

أنا كليب بن عبدالرحمن

اسئل الله الجنة

 

Ben, Kuleyb bin Abdirrahman, Allah’dan Cenneti diliyorum

 

Ensar’dan,  Tâbiînden Muâz bin Sa’d El-Ensarî Es-Selemî’ye ait kaya yazıtı

 

أنا معاذ بن سعد

الأنصري ثم ا

لسلمي اسئل الله

الجنة

 

Ben, Muâz bin Sa’d El-Ensarî Sümme Es-Selemî, Allah’dan Cenneti diliyorum

 

Abdüsselâm’a ait kaya yazıtı

 

اللهم اغفر

لعبد السلام

 

Allahım! Abdüsselam’ı mağfiret eyle

 

اشهد ان

لا اله الا

الله

Allah’dan başka İlah olmadığına şehadet ederim

 

 

Abdurrahman bin Ca’fer bin Ebî Cehm’e ait kaya yazıtı

 

لا اله الا الله

......

أنا عبدالرحمن

بن جعفر بن ابي جهم

اشهد شهدة حق

لا شكّ فيها انه

لا اله الا الله وحده

شريك له

 

Allah’dan başka İlah yoktur. …. Ben Abdurrahman bin Ca’fer bin Ebî Cehm, içinde Şekk olmayacak şekilde, Yegâne/Eşsiz ve Şerîki olmayan Allah’dan başka İlah olmadığına, Hakk olan bir şehadet ile şehadet ederim/getiririm

 



 

Aşere-i Mübeşşere’den Abdurrahman bin Avf (R.A) ‘ın amcazâdesi ashâb-ı kiramdan Abdurrahman bin Ezher (R.A)’ in torununun oğlu Bekr bin Ca’fer bin Abdillah bin Abdirrahman bin Ezher’e âit kaya yazıtı

 

 

أنا بكر بن جعفر بن عبدالله بن عبد الر

حمن بن أزهر اوصي بتقوا الله و حسن

مرفقة الأصحب

 

Ben, Bekr bin Ca’fer bin Abdillah bin Abdirrahman Takva Üzere Allah'tan Korkmayı ve güzel bir dostlukla yol arkadaşlığını tavsiye/vasiyyet ediyorum

 

Not:

 

Bekr bin Câfer bin Abdillah bin Abdirrahman bin Ezher, Kureyşli Beni Zuhre’den ve Medine sakinlerindendir. Dedesi Abdullah bin Abdirrahman Hadis Ravilerinden ve ashaptandır. Dedesinin babası Abdurrahman bin Ezher, Aşere-i Mübeşşere’den Abdurrahman bin Avf’ın (R.A) amcazâdesi olup, Hz. Resul-i Ekrem’in (S.A.V) Huneyn gazâsında bulunmuştur. Bakınız:

 


http://hadithtransmitters.hawramani.com/%D8%B9%D8%A8%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%86-%D8%B9%D8%A8%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%B1%D8%AD%D9%85%D9%86-%D8%A8%D9%86-%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%B1/

 

Bekr bin Ca’fer’e ait Tebuk/Hisma’da başka bir kaya yazıtı daha bulunmaktadır

 

https://mufity.blogspot.com/2021/09/arabistan-tebukhisma-da-yakub-bin-yezid.html

 

 

Febde (?) bin Sâlim’e ait kaya yazıtı

 

أنا فبدة (؟) ابن سالم اسئل

الله  الجنة

 

Ben Febde (?) bin Sâlim, Allah’dan Cenneti diliyorum.




 

Bişr bin Nevmân‘a ait kaya yazıtı

 

آمن بشر بن نومان بالله بر

به و عليه توكل

و يثق به انّه رحيم

كريم

 

Bişr bin Nevmân  Allah’a, Rabbine İman etti. Ona tevekkül etti ve O’na güvenip dayanır. Şüphesiz O, Rahîm ve Kerîm’dir.







 


Yorumlar

Popüler Yayınlar