Arabistan, El-Ulâ العلا 'da Sahabe-i Kirâmdan Urve bin Mes'ud Es-Sakafî'nin (R.A) torunu Abdurrahman bin Ebi Âsım bin Urve Es-Sakafî'ye âit erken İslâmi dönem kaya yazıtları ve tercümeleri

 









Arabistan, El-Ulâ العلا 'da Sahabe-i Kirâmdan Urve bin Mes'ud Es-Sakafî'nin (R.A) torunu Abdurrahman bin Ebi Âsım bin Urve Es-Sakafî'ye âit erken İslâmi dönem kaya yazıtları ve tercümeleri


Bu çok değerli paylaşımlarından dolayı أحمد بن غانم الايداء @ahmad_zedin ve dostumuz, Üstad نوادر الآثار والنقوش @mohammed93athar 'a teşekkürü borç biliriz

شكراً جزيلاً للسيّد الاستاذ الفاضل ابي عبدالله محمّد المغذّوي @mohammed93athar لأجل اكتشافاته و تغريداته و مشاركاته و قراءته القيّمة الصحيحة للنقوش الاسلامية المبكّرة






انا عبدالرحمن بن ابي
عاصم بن عروة الثقفي آ
منت بالله و بما نزل من كتب



Ben, Abdurrahman bin Ebî Âsım bin Urve Es-Sakafî, Allah'a ve nâzil buyurdukları (indirdiği) kitaplara imân ettim.







Abdurrahman bin Ebî Âsım bin Urve Es-Sakafî'ye âit ikinci bir kaya yazıtı daha bulunmaktadır.




Bu çok değerli paylaşımından dolayı سليمان الميهوبي - أبو وسام @su_8m 'a teşekkürü borç biliriz.




شكراً جزيلا للسيّد سليمان الميهوبي - أبو وسام
@su_8m

لأجل تغريداته و مشاركاته القيمة للنقوش المبكرة

 


تَرَحَّمَ الله علی
عبد الرحمن بن ا
بي عصم بن عروة
آمين


Allah, Abdurrahman bin Ebî Âsım bin Urve'ye Rahmet etsin. Amîn.






و اضاف الأستاذ محمّد المغذوي: جده عروة بن مسعود الثقفي ، عم المغيرة بن شعبة ، بعثه النبي ﷺ إلى الطائف داعياً إلى الإسلام ، فقتلوه قتله أوس الثقفي . في آخر حياة النبي ﷺ سنة تسع من الهجرة قبل أن يسلم قومه


Üstad Ebu Abdillah El-Muğazzevî'nin Notu:
Yazıyı yazanın ceddi Sahab-i Kirâmdan Urve bin Mes'ud Es-Sakafi Taif'teki kavmi Beni Sakîf'ten önce Medineye gelerek Müslüman olmuş H. 9.Yılda Hz. Peygamber (S.A.V) tarafından Tâif'e İslâm'a davet için gönderilmiş. Ancak, Taifliler/Kavmi bunu reddederek Tâiflilerden Evs bin Avf Es-Sakafî tarafından atılan okla şehid edilmiş. رضي الله عنه Radiyallahu Anh


Not:

Erken dönemde Arapça imlânın kullanılması ile ilgili çok çok önemli kaya yazıtları. Yazıt sahibi birinci yazıtta Âsım عاصم adını elif/harf-i medd ile yazmışken, diğer yazıtta عصم şeklinde elifsiz yazmıştır. Arapça imlânın o dönemde kullanımı/değişimi/gelişmesi ilgili çok çok önemli bir belge niteliğindedir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar