Medine-i Münevvere civarında Ashâb-ı Kirâm’dan Râfi’ bin Mekîs El-Cuhenî (R.A)’nin torunu Mihcen bin Habîb bin Râfi’ bin Mekîs El-Cuhenî’ye ait erken İslâmi dönem üç kaya yazıtı ve tercümesi

 






Medine-i Münevvere civarında Ashâb-ı Kirâm’dan Râfi’ bin Mekîs El-Cuhenî (R.A)’nin torunu Mihcen bin Habîb bin Râfi’ bin Mekîs El-Cuhenî’ye ait erken İslâmi dönem üç kaya yazıtı ve tercümesi

 

Bu çok çok değerli paylaşımlarından dolayı   dostumuz, Üstad Ebu Abdillah Muhammed El-Muğazzevî

 نوادر الآثار والنقوش

@mohammed93athar 'a teşekkürü borç biliriz

 

شكراً جزيلاً للسيّد الاستاذ الفاضل ابي عبدالله محمّد المغذّوي

@mohammed93athar

لأجل اكتشافاته و تغريداته و مشاركاته و قراءته القيّمة الصحيحة للنقوش الاسلامية المبكّرة

 

https://x.com/mohammed93athar/status/1878554104990990540

 




أنا ابو أمية

محجن ابن

حبيب ابن رافع

 

Ben Ebu Ümeyye Mihcen bin Habîb bin Râfi’



 


آمن محجن ابن

حبيب بالله و

رسوله و شهد

ان الله لا اله الا

هو

 

Mihcen bin Habîb Allah’a ve Resulüne İman etti. Ve Ondan, Allah’dan başka/Gayri İlah olmadığına şehadet etti/getirdi.

 




آمن محجن با

لله و رسو

له يموت

علی ذلك

و يحيی

 

Mihcen Allah’a ve Resulüne İman etti. Ve bu (İman) üzere ölüp dirilecek.

 










تعليق الأستاذ ابي عبدالله محمد المغذوي

 

ثلاثة كتب بخط محجـن ابن حبيب ابن رافع ابن مكيث 

ابن عمرو ابن جراد ابن يربوع ابن طحيل ابن عدي ابن الربعة

ابن رشدان ابن قيس ابن جهينة رحمه الله وغفر له آميــــن

 

انـا ابو امية محجـن ابن حبيبــــ ابن رافع .

امن محجـن ابن حبيبـــــ بالـله ورسولـه

وشـهد ان الـله لا اله الا هو .

امن محجـن بـالـله ورسـوله

يموتـــــ عـلى ذلكــــ ويحــيى

 

محجـن ووالده حبيب رحمهما الله

يعدان من فوائت أعلام الرجال

وهذه نبذة موجزة عن جده الصحابي الجليل والرسول المبشر

بفتوح السرايا رافع بن مكيث الجهني رضي الله عنه

 رافع بن مَكِيث بن عَمرو ابن جَرَاد بن يَرْبُوع بن طُحَيْل

بن عَدِيّ بن الرُّبَعَة بن رشدان بن قَيْس بن جُهَيْنة

أسلم وشهد الحُديبية مع رسول الله صلى الله عليه وسلم

وبايع تحت الشجرة بيعة الرضوان

وكان مع زيد بن حارثة في السَّرِيَّة التي وجّهه فيها

رسول الله صلى الله عليه وسلم إلى حِسْمَى

وكانت في جمادى الآخرة سنة ستّ.

وبعثه زيد بن حارثة رسول الله صلى الله عليه وسلم

بَشيرًا على ناقةٍ من إبل القوم فأخذها منه عليّ بن أبي طالب في الطريق

فردّها على القوم وذلك حين بعثه رسول الله صلى الله عليه وسلم

ليردّ عليهم ما أُخذ منهم لأنّهم قد كانوا قدموا على رسول الله

صلى الله عليه وسلم فأسلموا وكتب لهم كتابًا.

وكان رافع بن مَكِيث أيضًا مع كُرْز بن جابر الفِهري

حين بعثه رسول الله صلى الله عليه وسلم

(إلى العُرَنيين الذين أغاروا على لِقاح رسول الله صلى الله عليه وسلم )

بذي الجَدْر.

وكان مع عبد الرحمن في سريّته إلى دومة الجندل

وبعثه بكتابه إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم

بشيرًا بما فتح الله عليه.

ورافعُ بن مَكِيث  أحد الأربعة الذين حَمَلوا ألْوية جُهَينَة الأربعة

التي عَقَدها لهم رسول الله صلى الله عليه وسلم يوم فتح مكّة.

وبعثه رسول الله صلى الله عليه وسلم على صدَقات جُهَيْنة يصدّقهم

وكانت لهم دار بالمدينة، ولجُهَيْنة مسجد بالمدينة

 

Mihcen bin Habîb bin Râfi’ bin bin Mekîs bin Amr bin Cerâd bin Yerbû’ bin Tuhayl bin Adiy bin Er-Rube’a bin Reşdân bin Kays bin Cuheyne (Rh. A)’nin hattı/yazısı ile üç yazıt. 

Mihcen ve Babası Habîb isimleri ricâl kaynaklarında yer almayan kayıp isimlerden addedilir.

Ve burada yazıt sahibinin dedesi seçkin sahabilerden ve Seriyelerdeki fetihleri tebşir eden elçi Râfi’ bin Mekîs El-Cuhenî (R.A) ile ilgili özet bilgiden bir nebze bulacaksınız:

 

رافع بن مَكِيث بن عَمرو ابن جَرَاد بن يَرْبُوع بن طُحَيْل

بن عَدِيّ بن الرُّبَعَة بن رشدان بن قَيْس بن جُهَيْنة

 

Râfi’ bin Mekîs bin Amr bin Cerâd bin Yerbû’ bin Tuhayl bin Adiy bin Er-Rube’a bin Reşdân bin Kays bin Cuheyne

 

Müslüman olup, Resulullah (S.A.V) ile birlikte Hudeybiye’de bulundu ve Bi’atu’r-Ridvân ağacı altında bey’at edenlerden oldu. Resulullah (S.A.V)’ın Hicri 6. Senesi Cemaziyelâhiresinde Hisma taraflarına gönderdiği Seriyyede Zeyd bin Hârise (R.A) ile birlikte yer aldı. Zeyd bin Harise (R.A) onu Seriyye’de (zafer kazanıldığından) müjde vermek üzere Resulullah (S.A.V)’a gönderir. Râfi’ (R.A) üzerlerine Seriyye olaraksefer yaptığı topluluktan aldı develerden bir dişi deve üzerinde yol alırken Ali bin Ebî Tâlib (K.V) yolda yetişip bu deveyi ondan alır ve o topluluğa iade eder. Zira, Hz. Resul-i Ekrem (S.A.V) Hz. Ali (K.V)’yi o kavimden/topluluktan alınan (ganimetlerin) onlara geri verilmesi için gönderir. Çünkü onlar Resulullah (S.A.V)’in huzuruna gelip Müslüman olmuşlar ve onlara bir ahidname de yazdırır.

Râfi’ bin Mekîs (R.A) aynı zamanda Resulullah’ın (S.A.V) Kürz bin Câbir El-Fihrî (R.A)’yi  Resulullah (S.A.V)’ın develerini yağmalayarak sürüp götüren El-Uraniyyîn üzerine Zu’l-Ceder’e gönderdiğinde onunla birlikte gitmiştir.

 

Dume’tu’l-Cendel’e olan Seriyyesinde ise Abdurrahman ile birlikte bulunmuş Abdurrahman (R.A) onu Seriyye muvaffakiyetle neticelenince müjde ulaştırmak için Resulullah (S.A.V)’a göndermiştir. Ayrıca, Mekke-i Mükerreme’nin fethi gününda Beni Cuheyne Livâlarını/Sancaklarını taşıyan dört kişiden biridir. Hz. Resul-i Ekrem (S.A.V) onu Cuheynelilerin tasadduk ettikleri mallar için de Cuheyne mıntıkasına göndermiştir. Cuheynelilerin Medine’de de evleri vardı. Hatta Medine’de Cuheynelilere ait bir mescid de vardı.

 

Ayrıca Bakınız:

 

http://hadithtransmitters.hawramani.com/%D8%B1%D8%A7%D9%81%D8%B9-%D8%A8%D9%86-%D9%85%D9%83%D9%8A%D8%AB/

 

http://hadithtransmitters.hawramani.com/%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%b9-%d8%a8%d9%86-%d9%85%d9%83%d9%8a%d8%ab-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d9%87%d9%86%d9%8a/

 

Ashâb-ı Kirâmın ulularından Râfi’ bin Mekîs El-Cuhenî’nin (R.A) yeğenleri ve diğer torunlarına ait erken islâmi dönem kaya yazıtları için bakınız:

 

https://mufity.blogspot.com/2021/11/medine-i-munevvere-badiyesinde-ashab.html

https://mufity.blogspot.com/2021/05/medine-i-munevvere-civarnda-ashab_31.html

 

https://mufity.blogspot.com/2023/09/medine-i-munevvere-badiyesinde-ashab.html

 

 


Yorumlar

Popüler Yayınlar