Arabistan, Şam-Hacc Yolu Geçidinde Tâbiînden, Hadis râvisi Ensar’dan Cehm bin Abdirrahman El-Hatmî ve Zeyd bin El-Eşter’e ait erken İslâmi dönem kaya yazıtı ve tercümesi
Arabistan, Şam-Hacc Yolu
Geçidinde Tâbiînden, Hadis râvisi Ensar’dan Cehm bin Abdirrahman El-Hatmî ve Zeyd bin El-Eşter’e ait erken İslâmi dönem
kaya yazıtı ve tercümesi
Bu çok çok değerli
keşiflerinden ve paylaşımlarından dolayı, Arkeolog/Epigrafist/Tarihçi
فريق الصحراء
@AlsahraTeam 'a teşekkürü
borç biliriz
شكراً جزيلاً للسيد
فريق الصحراء
@AlsahraTeam
لأجل اكتشافاته و
تغريداته و مشاركاته و قراءته القيّمة للنقوش الاسلامية المبكرة
اللهم ا
غفر لجهم
ابن عبد
الرحمن الخطمي
Allahım! Cehm bin
Abdirrahman El-Hatmî’yi mağfiret eyle/bağışla
آمن زيد ابن الأشتر
السمان (؟) بالله
Zeyd bin El-Eşter
Es-Semman (?) Allah’a İman etti.
Cehm bin Abdirrahman bin
Mevhib El-Hatmî , İbn Hibbân’a göre güvenilir/siqa ravilerden olup Abdullah bin
Ca’fer bin Ebi Tâlib (R.A)’ten rivâyette bulunmuş olup, kendisinden ise
El-Velîd bin Cemî’ rivayette bulunmuştur.
Buhari’nin Tarihinde ise Cehm bin Ebi Cehm şeklinde
kaydedilmiş, Cehm bin Abdirrahman olduğu da belirtilmiştir.
İbn Hibbân ise Cehm bin
Ebî Cehm’i El-Haris bin Hâtıb’ın âzadlısı olarak ayrı bir râvi şahsiyet olarak
zikretmiş ancak onun da Abdullah bin Ca’fer’den rivayet ettiğini belirtmiştir.
İbn Ebî Hâtim El-Cerh Ve’t-Ta’dîl’de
Abdullah bin Ca’fer (R.A) ‘den rivâyette bulunan Cehm bin Ebî Cehm/Cehm bin
Abdirraman’ı, El-Haris bin Hatıb’ın âzadlısı Cehm bin Ebî Cehm ile
karıştırmıştır. Buharî her ikisini iki ayrı râvi olarak zikretmiştir.
Muhtemelen Ricâl kaynaklarında
El-Haris bin Hâtıb’ın âzadlısı Cehm bin Ebi Cehm ile yazıt sahibi Cehm bin
Abdirrahman El-Hatmi bir yandan iki ayrı ravi olarak zikredilmişken, her
ikisinin de Abdullah bin Ca’fer (R.A)’den rivâyette bulunduğu belirtilerek
birbirine karıştırılmıştır
Kaya yazıtında ise Cehm bin
Abdirrahman El-Hatmî şeklinde yazılmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder