Arabistan, Tebuk/Hisma’da حسمی ‘da Ashâb-ı Kirâmdan El-Esved bin Ebi'l-Bahterî (r.a)'nin torunu Abdurrahman bin Abdillah bin El-Esved'in âzadlısı Seleme bin Salih'e âit erken İslâmi dönem kaya yazıtı ve tercümesi

 




Arabistan, Tebuk/Hisma’da حسمی  ‘da Ashâb-ı Kirâmdan El-Esved bin Ebi'l-Bahterî (r.a)'nin torunu Abdurrahman bin Abdillah bin El-Esved'in âzadlısı Seleme bin Salih'e âit erken İslâmi dönem kaya yazıtı ve tercümesi

 

Bu çok çok değerli keşiflerinden ve paylaşımlarından dolayı, Arkeolog/Epigrafist/Tarihçi

  فريق الصحراء

@AlsahraTeam 'a teşekkürü borç biliriz

 

 

شكراً جزيلاً للسيد فريق الصحراء

@AlsahraTeam

لأجل اكتشافاته و تغريداته و مشاركاته و قراءته القيّمة للنقوش الاسلامية المبكرة

 

https://alsahra.org/2013/10/%d8%b1%d8%ad%d9%84%d8%a9-%d8%b9%d8%a8%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d8%b6%d8%ad%d9%89-1434-2-%d8%b0%d9%83%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d8%b9%d9%8a%d9%86-%d8%b9%d9%84%d9%89/

 


 


انا سلمة بن صالح مولی

عبد الرحمن بن عبد

الله بن الأسود

بن أبي البَختَري

 

 

Ben,  Abdurrahman bin Abdillah bin El-Esved bin Ebi'l-Bahterî'nin âzadlısı (Mevlası) Seleme bin Salih

 


 


  فريق الصحراء

@AlsahraTeam’in Notu

 

هذا نقش مهمّ، فالأسود بن أبي البَختَرِيّ صحابيّ، واسمه العاص بن هاشم بن الحارث بن أسد بن عبد العزّى بن قصيّ القرشيّ الأسديّ … أسلم يوم الفتح.

وقال في الطبقات الكبير: (وَلَدَ الأسودُ بن أبي البَخْتَرِيّ: عبدَ الرّحمن, وسعيدًا لأمّ ولد، وعبدَ الله لأم ولد).

 

وذكر المصعب الزبيري في نسب قريش أن أم عبدالرحمن بن عبدالله بن الأسود الذي في النقش هي : حميدة بنت طلحة بن عبدالله بن مسافع

 

ولعبدالرحمن البختري هذا ولد إسمه طلحة قال عنه :كان من أشراف قريش وأفاضلهم وله جدات من ذرية طلحة بن الزبير وعلي بن أبي طالب لهذا يقول مفتخراً

جدي علي وأبو البختري وطلحة التيمي والأسودُ

وجدي الصديق أكرم به جَداً وخالي المصطفى أحمدُ

 

Not:   Erken/ilk İslâmi dönemlerde köleler de diğerleri ile aynı şekilde okuma yazma öğreniyorlardı. Okuyup  yazıyorlardı. Çoğunlukla kâtiplik yapıyorlardı. Arap yarımadasında bunun gibi kölelere/âzadlı kölelere âit çok fazla sayıda kaya yazıtları örneklerine rastlanılmaktadır. Hatta köleler/âzadlılar okuma yazmayı çok daha iyi bilmekteydiler. Çok daha güzel yazı yazıyorlardı. Bu yazıt da o güzel yazı örneklerinden biri.

 

 


Yorumlar

Popüler Yayınlar